top of page

מדליית כסף לבן אבידן בגביע העולם לנוער בספרד

לוחם הטאקוונדו הישראלי בן אבידן, המתחרה בקטגוריית משקל עד 68 ק"ג, זכה היום (שבת) במדליית כסף בתחרות גביע העולם לנוער שהתקיימה באליקנטה שבספרד.


אבידן, אותו מלווה מאמן הנבחרת אילן ברגינסקי, ניצח בשני סיבובים (3:7 ו-0:10) את הצרפתי הוגו ברואול ולאחר מכן הבטיח מדליה כאשר הכניע בשלושה סיבובים (3:5, 11:3, 3:7) ברבע הגמר את הבולגרי ונטסיסלאב אניצ'ין. הוא עלה לגמר לאחר שניצח את יריבו הבריטי זאק אנג'ל שנפצע בתחילת הקרב. בגמר הפסיד אבידן 6:0, 8:1 לספרדי אדריאן סלנובה.


בן אבידן על הפודיום


תחרות זו התקיימה עם השינויים עליהם הודיעה לאחרונה ההתאחדות הבינלאומית לטאקוונדו (WT). על פי החוקה החדשה ניתן לקבוע את המנצח בשיטה של הטוב משלושה סיבובים במקום השיטה שהייתה נהוגה עד כה, בה ניצח המתחרה שצבר את מספר הנקודות הרב ביותר.


על פי השיטה החדשה נקבע מנצח בכל סיבוב אשר צבר בו את מספר הנקודות הרב ביותר. אם אחד הלוחמים ניצח בשני הסיבובים הראשונים הוא מוכרז כמנצח בקרב כולו ושני הספורטאים לא ממשיכים לסיבוב שלישי. אם כל אחד מהמתחרים ניצח בסיבוב אחד הם ממשיכים לסיבוב שלישי ומכריע.


בן אבידן עם מדליית הכסף


ה-WT הודיע שעל כל מארגני התחרויות להכניס לתוקף את השינויים בחוקה בכל תחרות החל מחודש יוני הקרוב ועד אז ניתן לקיים קרבות בשיטה הקודמת.


מחר (ראשון) יתקיימו בספרד התחרויות לבוגרים. אבישג סמברג תתחרה בקרבות לנשים עד 49 ק"ג, בהן תשתתף גיבורת הקהל המקומי, מדליסטית הכסף מטוקיו 2020 אדריאנה סרסו. האלופה האולימפית באותה קטגוריה, פניפק וונפטנקיט מתאילנד, נרשמה הפעם לקטגוריית המשקל עד 53 ק"ג, בה ישתתפו הישראליות רומי חמילבסקי ונועה פרייס.


עוד ישתתפו בתחרויות לנשים: דנה עזרן (מעל 73 ק"ג), ספיר סיפורן (עד 67 ק"ג) ונועה כהן (עד 46 ק"ג).

נמרוד קריביצקי יתחרה בקטגוריה לגברים במשקל עד 68 ק"ג. עוד ישתתפו בתחרויות לגברים: טום פשקובסקי ואורי פטישי (עד 54 ק"ג), איגור רוגוזין (עד 63 ק"ג) ואלכס פיליפוב (עד 80 ק"ג).

bottom of page