top of page

המדריכה שמעלה חיוך על פני ילדים בעלי צרכים מיוחדים

יובל ויטנברג היא לא רק מדריכה אחראית ורצינית שמגדלת בהצלחה את הדור הבא של ענף הטאקוונדו, היא גם תורמת המון לחברה במסגרת עיסוקה בשרות לאומי כמאמנת ילדים בעלי צרכים מיוחדים.


לויטנברג (21) יש רקורד ארוך בענף. היא החלה להתאמן בטאקוונדו בגיל 5, נכללה בנבחרת ישראל ורשמה הישגים בתחרויות בארץ ובחו"ל, הבולט שבהם היה זכייה במדליית כסף באליפות הפתוחה של בלגיה במשקל עד 42 ק"ג.


אחרי היעדרות ממושכת מהמזרן בעקבות פציעה, ויטרנברג חזרה וכיום היא מדריכה בשני סניפים של מועדון G-team בניהולו של גבריאל דולמון תחת עמותת הכח תל אביב. בשני הסניפים מתאמנים כ-60 תלמידים שחלקם כבר רשם הישגים בתחרויות. אותם תלמידים נהנים לא רק מכישרון ההדרכה של יובל, אלא גם מהרגישות המיוחדת שלה לילדים.

בנוסף לכך, במסגרת השרות הלאומי שלה משמשת יובל כמאמנת בבית הספר "מצדה" בתל אביב לילדים בעלי צרכים מיוחדים, דבר המקנה לה סיפוק רב. היא בונה עבורם תוכניות התנהגות ועזרה רבות בטיפול בילדים שסבלו מהתפרצויות זעם.

כך למשל, אחד הילדים שסבל מהתפרצויות זעם תכופות וחזקות ונהג להשליך שולחנות על עוברים ושבים גילה שיפור בהתנהגותו לאחר שיובל הציעה לו להתאמן על שק. עד להגעתה למקום לא הצליחו המורים ועובדי בית הספר להרגיע את אותו ילד לפני שאביו היה מצליח לעשות זאת בשיחת טלפון, אבל כאשר יובל הציעה לו להתאמן הוא הביט על המזרן, חייך ונרגע.


"זה הדבר היחיד שהוא הסכים לעשות", מספרת יובל. "רואים ממש את השיפור בהתנהגות שלו ושל האחרים. האימונים גם מתקיימים בתנאי שהם לא מתפרצים. רואים את התהליך והם גם מגלים שיפור מטורף בטכניקה".

bottom of page